Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران  ماجرای آتش‌سوزی در بوستان نهج‌البلاغه از آنجا مشخص شد که تعدادی از شهروندان محله پونک اواخر شب ۲۰ فروردین ماه هنگام عبور از حاشیه بوستان شاهد آتش‌سوزی درختان و حضور چند نفر داخل بوستان بودند. آنها از این آتش‌سوزی فیلم گرفته و برای رسانه محله پونک آنلاین ارسال کردند. «مهدی ثنائی» مسئول رسانه محلی پونک آنلاین می‌گوید: «بر اساس فیلم رسیده، آتش در محدوده فاز ۲ بوستان نهج‌البلاغه رخ داده بود و گویا توسط افراد سودجو بوده که باعث تخریب امول عمومی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»


او با اشاره به اینکه بارها شاهد بروز چنین حوادثی در بوستان نهج‌البلاغه بوده است می‌گوید: «این بوستان در گذر زمان به بوستانی فرامنطقه‌ای تبدیل شده و از مناطق مختلف شهر تهران به این مکان می‌آیند. در این میان و در نبود مستمر نیروهای انتظامی برخی افرادسودجو به خود اجازه می‌دهند که علاوه بر به آتش کشیدن درختان حتی کیف‌قاپی و... هم داشته باشند.»

برای پیگیری موضوع و دلیل این آتش‌سوزی و اینکه نگهبانان کجا بوده‌اند، سراغ «علیرضا جعفری» معاون خدمات شهری و فضای سبز شهردار منطقه ۲ رفتیم. او که خود روز بعد ماجرا بازدید از محل داشته می‌گوید: «آتش‌سوزی بیشتر در محدوده نیزار بوستان نهج‌البلاغه بوده و خوشبختانه به درختی آسیب نرسیده و دلیل شلعه‌های زیاد هم سوختن نی‌ها بوده است.»

او با اشاره به اینکه در آن بخش از بوستان به دلیل رانش کسی تردد نمی‌کند و حتی بسته شده است، می‌گوید: «عده‌ای حوالی ساعت ۱۰ شب از این فرصت استفاده کرده و با ریختن بنزین سعی داشتند محل را به دلایل نامعلوم به آتش بکشند.»

جعفری درباره حضور نگهبانان بوستان می‌گوید: «بوستان نهج‌البلاغه ۶ نگهبان دارد و بلافاصله با روشن شدن شعله‌ها افراد خودشان را به محل رسانده و آتش را خاموش کرده‌اند، به همین دلیل درختی آسیب ندیده اما اگر این کار صورت نمی‌گرفت چه بسا آتش به بوستان پردیسان انتقال می‌یافت و کنترل آن محدوده هم کار آسانی نبود.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آتش سوزی در بوستان نهج البلاغه آتش سوزی بوستان نهج البلاغه آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیث روز | آیا چشم زخم وجود دارد؟

روایت زیر از کتاب «نهج البلاغه» منتشر می‌شود.

امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام:

الْعَیْنُ حَقٌّ، وَ الرُّقَی حَقٌّ، وَ السِّحْرُ حَقٌّ، وَ الْفَأْلُ حَقٌّ؛ وَ الطِّیَرَةُ لَیْسَتْ بِحَقٍّ، وَ الْعَدْوَی لَیْسَتْ بِحَقٍّ؛ وَ الطِّیبُ نُشْرَةٌ، وَ الْعَسَلُ نُشْرَةٌ، وَ الرُّکُوبُ نُشْرَةٌ، وَ النَّظَرُ إِلَی الْخُضْرَةِ نُشْرَةٌ.

«چشم زخم» حق است و تعویذ (دعایی که برای دفع چشم زخم است) نیز حق است و سِحر حق است و فال (نیک) نیز حق است اما طیره (فال بد) حق نیست و عدوی (اثرگذاری کسی بر دیگری در امور خرافی نیز) حق نیست. بوی خوش، عسل، سوار شدن بر مرکب و نگاه کردن به سبزه، مایه قوت و نشاط است.

نهج‌البلاغه، حکمت ۴۰۰

دیگر خبرها

  • جزییات آتش‌سوزی مدیران خودرو اعلام شد
  • حدیث روز | آیا چشم زخم وجود دارد؟
  • ببینید | جزئیات جدید از چاقوکشی در خیابان نازی‌آباد؛ درگیر شدن مردم با اراذل و اوباش
  • نزاع بر سر متلک ۳ شرور به دختر جوان
  • متلک ۳ شرور در نازی‌آباد حادثه‌آفرین شد
  • بازسازی صحنه درگیری اراذل و اوباش در نازی‌آباد تهران
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان